Producent akcesoriów offroadowych z Australii, specjalizujący się w sportowych zawieszeniach do samochodów z napędem na cztery koła. W jego ofercie można znaleźć również inne akcesoria takie jak namioty dachowe, zadaszenia boczne ,zderzaki, osłony, zabudowy bagażników i wiele innych. Produkty IronMan znajdują uznanie w wielu krajach na całym świecie już od kilkudziesięciu lat.
W roku 2002 na rynku pojawiły się amortyzatory Ironman Foam Cell Elite.
Nowa, rewolucyjna gama amortyzatorów zaprojektowanych do dużych pojazdów 4×4 z zawieszeniami opartymi na sprężynach śrubowych, które są używane w trudnych warunkach, w których wydajność Elite i kontrola nad pojazdem mają kluczowe znaczenie. Amortyzatory Foam Cell Elite przeznaczone są dla posiadaczy samochodów 4×4, którzy pragną mieć najlepsze na rynku amortyzatory, aby móc poruszać się w trudnym terenie.
Nowa gama amortyzatorów stanowi uzupełnienie serii gazowych amortyzatorów Ironman ? Nitro Gas, które nadają się doskonale do samochodów mniejszych i o średniej wielkości. Wraz z opatentowanym układem zaworów (Control Response System) amortyzatory Nitro Gas zapewniają jednocześnie komfort jazdy oraz zachowanie nad nim stałej kontroli.
Amortyzatory Foam Cell
Budowa
Ukształtowanie obudowy zewnętrznej gwarantuje amortyzatorom Ironman Elite większą przepustowość oleju. Dzięki zastosowaniu oleju wysokotemperaturowego urządzenie jest lepiej chłodzone i zachowuje lepkość oleju nawet w najtrudniejszych warunkach.
Tłok wykonany ze spieków i głowica kompresyjna odporna pod względem mechanicznym budowa tych elementów pozwala im wytrzymać ekstremalnie wysokie ciśnienie przy zachowaniu całkowitej kontroli nad pojazdem.
Tłoczysko
Jest zahartowane indukcyjnie i pokryte powłoką chromową. Oznacza to, że zużywanie się uszczelek wysokociśnieniowych na prowadnicy jest znacznie zredukowane.
Simering i uszczelnienie Multi-Lip Seal i Wiper Seal
Obydwa rodzaje uszczelnienia współgrają ze sobą w celu utrzymania nieczystości z dala od wnętrza amortyzatora, utrzymując olej we wnętrzu oraz redukując tarcie statyczne na tłoczysku.
Wewnętrzny ogranicznik uderzenia
Te umieszczone na tłoczysku w trakcie procesu produkcyjnego ograniczniki zapobiegają uszkodzeniu tłoka i głowicy kompresyjnej w momencie, gdy amortyzator jest narażony na znaczne skoki w trakcie jazdy terenowej.
Bocznie spawane końce mocowań
Wszystkie amortyzatory Ironman Elite mają dodatkowe spawy na końcach ramy (mocowaniach), co podwyższa jeszcze bardziej ich wytrzymałość.
Wysokoodporne na obciążenie tuleje gumowe
Wysokiej jakości guma używana w mocowaniu amortyzatora umożliwia dostosowanie wymaganej elastyczności odpowiednio do warunków.
Cechy charakterystyczne i zalety amortyzatorów IRONMAN
* (A) tłok 41mm
* (B) tłok i głowica wykonane ze spieków
* (C) zespół uszczelek wysokociśnieniowych
* (D) olej wysokotemperaturowy
* (E) wewnętrzne ograniczniki uderzenia
* (F) podwójnie chromowane tłoczysko
* (G) wewnętrzna uszczelnienie tłoczyska
* (H) technologia ?Foam cell?
* (I) spawane łukowo mocowania
ZALETY
* (A) największy na rynku tłok w amortyzatorze dwururowym
* (B) maksymalna wytrzymałość i trwałość
* (C) wyższa wytrzymałość
* (D) wewnętrzna ochrona przeciw wyciekom
* (E) maksymalne chłodzenie
* (F) ochrona wewnętrznych części amortyzatora
* (G) maksymalna wytrzymałość
* (H) ochrona tłoczyska i długa żywotność
* (I) idealny do pracy w trudnych warunkach terenowych
* (J) maksymalne bezpieczeństwo i wydajność
Technologia komórek piankowych Foam Cell Technology
Pianka mikrokomórkowa umieszczana pomiędzy rurą wewnętrzną i zewnętrzną amortyzatora sprawia, że jest on bardziej wytrzymały i zachowuje optymalność wydajność w warunkach, w których inne amortyzatory tracą swe własności tłumiące.
Średnica 41 mm
Wyjątkowo duża średnica tłoka umożliwia utrzymanie najwyższego stopnia tłumienia drgań w najtrudniejszych warunkach.
9 stopniowy układ zaworów
Dzięki 4-stopniowemu układowi zaworów w trakcie kompresji oraz 5 stopni podczas odbicia, Ironman Elite gwarantuje precyzyjne tłumienie, poczynając od najmniejszego falowania, a na największych uderzeniach kończąc.
Foam Cell Cechy
Piston Diameter - 41mm
Piston Rod - 18mm
Piston Type - Teflon
Heavy Duty Inner Tube - Tak
Sintered Iron Piston - Tak
Seal - Multi Lip
High Temperature - Tak
Oil - 450ml (Średnio)
Oil Volume - Tak
Re-Inforced Welded Mounts - Tak
H/Duty Rubber Bushings - Tak
Single Piece Eye Ring - Tak
Rust Inhibitor Finish - Tak
Powder Coated - Tak
3 lat/60,000km Gwarancja - Tak
Amortyzatory Nitro Gas
Amortyzatory gazowe Ironman o długim skoku są wyposażone w opatentowany układ zaworów. Przed wypuszczeniem na rynek tej gamy amortyzatorów przeanalizowano cechy charakterystyczne i zalety wszystkich amortyzatorów, tak by móc znaleźć najlepszy model, który odpowiadałby doskonałym osiągom resorów piórowych oraz sprężyn śrubowych Ironman.
Po przeprowadzeniu wyczerpujących testów w terenie oraz licznych badań i prac rozwojowych zyskano pewność, że nowe amortyzatory posiadają doskonałe walory w terenie i że gwarantują właścicielom pojazdów jednocześnie poczucie komfortu i kontroli nad pojazdem.
Amortyzatory gazowe Ironman są wyjątkowe, ponieważ:
* posiadają opatentowany układ zaworów
* długi skok, ponieważ pojazdy 4×4 mają o wiele dłuższy skok zawieszenia w związku z wymogami związanymi z wyższymi obciążeniami oraz jazdą w terenie
* posiadają bardzo odporne na uszkodzenia tuleje, zapewniające długą żywotność i większą elastyczność.
Amortyzatory Ironman posiadają również następujące ulepszone cechy budowy:
* Ładunek azotu pod wysokim ciśnieniem * Tłok o średnicy 35mm
* Wzmocnione, łukowo spawana mocowania
* Wysokotemperaturowy olej
Cechy charakterystyczne i zalety amortyzatorów IRONMAN
* (A) układ zaworów
* (B) długi skok
* (C) wytrzymałe mocowanie
* (D) wzmocniony spaw
* (E) powiększony korpus
* (F) antypyłowa obudowa
* (G) zaprojektowane i przetestowane w Australii
ZALETY
* (A) stała wewnętrzna regulacja dla uzyskania właściwych osiągów w jeździe normalnej i terenowej
* (B) dłuższy trzpień umożliwia lepsze połączenie przegubowe
* (C) dłuższa żywotność i większa elastyczność
* (D) dodatkowa wytrzymałość podczas jazdy terenowej
* (E) większa objętość oleju sprawia, że amortyzator jest lepiej chłodzony w trakcie przenoszenia znacznych obciążeń
* (F) dodatkowa ochrona tłoka
* (G) najbardziej wymagający teren dla testów wszystkich akcesoriów pojazdów 4×4 na całym świecie
Nitro Gas Cechy
Piston Diameter - 35mm
Piston Rod - 15mm
Piston Type - Teflon
Heavy Duty Inner Tube - Tak
Sintered Iron Piston - Tak
Seal - Multi Lip
High Temperature - Tak
Oil - 300ml (Avg)
Oil Volume - Tak
Re-Inforced Welded Mounts - Tak
H/Duty Rubber Bushings - Tak
Single Piece Eye Ring - Tak
Rust Inhibitor Finish - Tak
Powder Coated - Tak
3 lat/60,000km Gwarancja - Tak
Amortyzatory skrętu IronMan
Amortyzatory skrętu Ironman zostały zaprojektowane w celu zwiększenia kontroli nad sterownością pojazdu. Wszystkie amortyzatory skrętu Ironman w celu umożliwienia ?płynnego? działania są wyposażone w wewnętrzne zawory regulujące przepływ oleju. Produkowane są w dwóch wersjach montażowych: 30 i 35 mm.
Cechy charakterystyczne i zalety amortyzatorów skrętu IRONMAN
* (A) dwie wersje montażowe: 30 i 35 mm
* (B) wysokotemperaturowy olej
* (C) wewnętrzne zawory regulujące przepływ oleju
ZALETY
* (A) szerokie zastosowanie
* (B) odporność na ciężkie warunki pracy
* (C) skuteczne tłumienie
Drążki skrętne Ironman są produkowane z wysokiej jakości stali i mają większą grubość niż drążki skrętne instalowane jako wyposażenie standardowe. Oryginalnie montowane drążki są zgodnie z założeniami producenta przystosowane do standardowej masy pojazdu, przenoszenia normalnych obciążeń dynamicznych i współpracy z amortyzatorami o standardowym skoku.
Dodatkowe akcesoria dodawane do pojazdów 4×4, takie jak wciągarka, podnośnik, dodatkowy akumulator, itp. powodują dodatkowy duży nacisk na standardowe drążki skrętne. Odznaczające się ulepszoną jakością (większa średnica) drążki skrętne Ironman zapewniają lepszy komfort jazdy poprzez kontrolę skoku zawieszenia zarówno przy przewożeniu dodatkowych akcesoriów, jak i maksymalnej liczby pasażerów.
Drążki skrętne Ironman sprawią, że jazda pojazdem 4×4 będzie bezpieczniejsza i jednocześnie zwiększy się komfort a drążki nie będą elementem ograniczającym większy skok amortyzatorów. Wszystkie drążki skrętne Ironman mają kute końcówki i są wstępnie naprężone w celu zminimalizowania późniejszego osiadania.
Cechy charakterystyczne i zalety drążków skrętnych IRONMAN
* (A) większa średnica niż w drążku oryginalnym
* (B) wielowypust końcówki drążka uzyskany w procesie kucia ? lepsza struktura ziarnista stali niż w procesie skrawania
* (C) cena znacznie niższa w stosunku do oryginalnych części zamiennych
ZALETY
* (A) większa sztywność drążka ? lepsza praca zawieszenie pojazdu
* (B) większa wytrzymałość i trwałość
* (C) ekonomiczność
Ironman Load Plus jest unikatowym opatentowanym systemem zawieszenia, zaprojektowanym w celu znacznego zwiększenia stabilności pojazdu i zachowania nad nim kontroli w czasie przewożenia dużego ładunku.
Resory Load Plus Helper nadają się idealnie zarówno do okazjonalnego, jak i stałego przewożenia ładunków, umożliwiając kierowcy wykorzystanie w pełnym zakresie wszystkich możliwości pojazdu:
* zapewnia maksymalnie wykorzystanie dopuszczalnej ładowności
* do 40% redukuje przechyły pojazdu
* do 20% redukuje osiadanie tyłu pojazdu
* do 20% redukuje ?nurkowanie? przodu pojazdu przy hamowaniu
* do 35% poprawia właściwości jezdne i sterowność pojazdu
* przyczynia się do obniżenia zużycie paliwa
* redukuje zużycie opon, hamulców i elementów zawieszenia
* prosty i szybki montaż
* Tropik z regulacją temperatury kondensacji
* Wyskakującym okienku markizy
* Moskitiera
* Wysokiej jakości wodoodporny, oddychający materiał ripstop
* Lekka aluminiowa z izolacją podłoga
* Podłoga pokryta materacem o grubości 65mm z wysokiej gęstości pianki
* Wysuwana drabinka aluminiowa z wejściem Under Cover
* Zamki błyskawiczne YKK
* Solidny wododporny wykonany z PVC przedsionek
* Wykonana z wodoodpornej, oddychającego materiału ripstop
* 100% ochrona przed promieniowaniem UV , odporna na pleśń
* W zestawie komplet uchwytów montażowych
* Automatyczny system wysówania, oraz teleskopowe wysuwane aluminiowe podpory
* W opcji dostępna siatka ochronna przeciw komarom
* Montaż bezpośrednio do relingu dachowego lub bagażnika
* W zestawie solidny wodoodporny wykonany z PVC pokrowiec
Wysokiej jakości resory piórowe posiadają dwa kluczowe elementy są wykonane z najlepszego, dostępnego na rynku surowca. Takie są założenia projektowe wszystkich resorów piórowych Ironman. Wszystkie resory piórowe Ironman zapewniają pojazdowi 4×4 większy prześwit, lepszą stabilność oraz możliwość przewożenia ładunków takich jak wyciągarki czy podnośniki. Zanim jakikolwiek resor zostanie przekazany do masowej produkcji, tworzone są prototypy różnych modeli, a następnie intensywnie testowane w terenie.
Zespół inżynierów stale pracuje nad ulepszeniem sterowności pojazdu oraz zapewnieniem komfortu i kontroli przy zachowaniu zwiększonego prześwitu pojazdu. Od samego początku proces tworzenia resorów piórowych Ironman jest ściśle kontrolowany. Stal stosowana do ich produkcji dostarczana jest bezpośrednio do zakładu produkcyjnego wraz z kompletnymi certyfikatami chemicznymi i odporności na temperaturę hartowania.
Po procesie hartowania powierzchnia resorów Ironman jest utwardzana śrutem, co dwukrotnie wydłuża ich żywotność. Wszystkie resory są następnie wstępnie wyginane dla osiągnięcia wymaganych parametrów i wyeliminowania ich późniejszego osiadania. Jedną z rzeczy, której można być pewnym, jest to, iż każdy resor Ironman zostaje wyprodukowany w taki sam sposób, co stanowi gwarancję jakości i zgodności wszystkich partii produktów.
Cechy charakterystyczne i zalety resorów piórowych IRONMAN
* (A) wysokiej jakości stal
* (B) większa grubość piór i wytrzymałość
* (C) dodatkowe pióra
* (D) dwupoziomowa część tylna
* (E) śrutowane
ZALETY
* (A) zgodny z australijską normą AS1447
* (B) wyższa sztywność resoru i lepsza sterowność
* (C) wyższy komfort jazdy
* (D) mniejsze naprężenia ? większa wytrzymałość
* (E) wydłużenie żywotności
Wysoka jakość stali dla lepszej żywotności
Testowane pod kątem jakości oraz wytrzymałości.
Utwardzane przez śrutowanie
Gwarancja Ironman4x4 3 lata / 60,000km
Wszystkie sprężyny Ironman zostały starannie zaprojektowane dla zagwarantowania bezpiecznej i komfortowej jazdy przy równoczesnym zachowaniu prześwitu. Sprężyny Ironman są produkowane z najczystszej dostępnej na rynku stali manganowo-krzemowej.
Wszystkie sprężyny projektowane są z użyciem komputerów i testowane przed rozpoczęciem produkcji masowej. Sprężyny są zwijane na automatycznych, komputerowo sterowanych maszynach i hartowane na gorąco w precyzyjnie określonej temperaturze.
Po hartowaniu na gorąco każda sprężyna poddawana jest procesowi odpuszczania dla uzyskania dużej żywotności oraz testowana pod obciążeniem w celu uniknięcia zjawiska osiadania. Wszystkie sprężyny są napylane dla uzyskania połysku.
Cechy charakterystyczne i zalety sprężyn IRONMAN
* (A) wysokiej jakości stal
* (B) większa średnica drutu i wytrzymałość
* (C) testowane we wstępnym ugięciu i pod obciążeniem
* (D) śrutowana powierzchnia
ZALETY
* (A) duża trwałość produktu
* (B) wyższa sztywność ? lepsza sterowność
* (C) stała kontrola wysokości pojazdu podczas jazdy
* (D) mniejsze naprężenia ? większa wytrzymałość
Tuleje poliuretanowe (polibusze) Ironman zostały zaprojektowane w taki sposób, aby były bardziej odporne na eksploatację. Standardowe tuleje są podatne na uszkodzenia powstałe w wyniku np. gwałtownego skręcania lub ciężkiej pracy zawieszenia, które pojawiaja się podczas jazdy w terenie.
Polibusze formowane na gorąco w wysokiej jakości formach odlewniczych wykazują pięciokrotnie większą żywotność niż zwykłe mocowania gumowe. Polibusze Ironman zostały zaprojektowane dla zagwarantowania maksymalnej wydajności przy zachowaniu odporności na działanie oleju, chemikaliów i ozonu.
W odróżnieniu od gumy, która ma tendencję do szybkiego przyjmowania formy kleistej, tuleje poliuretanowe (polibusze) Ironman gwarantują precyzyjną sterowność pojazdu dla większego komfortu i bezpieczeństwa. Wszystkie tuleje poliuretanowe (polibusze) Ironman posiadają liczne rowki dla maksymalnego utrzymania smaru.
Ogólne warunki gwarancji.
Na wszystkie towary w naszej ofercie udzielamy 3 letniej gwarancji gwarancji lub na 60.000km.
Gwarancja obejmuje wady materiałowe i technologiczne, w żadnym przypadku nie dotyczy uszkodzeń mechanicznych.
Gwarancja ważna tylko wraz z dowodem zakupu i kartą gwarancyjną potwierdzoną stemplem sprzedawcy.
Gwarancja na elementy zawieszeń obowiązuje tylko w przypadku wymiany elementów na całej osi.
W przypadku stwierdzenia wady należy dokonać zgłoszenia uszkodzenia w terminie 5 dni od daty jego wykrycia w punkcie zakupu/montażu.
Stwierdzenie zasadności zgłoszenia reklamacji nastąpi w terminie do 7 dni.
W przypadku uznania reklamacji towar zostanie wymieniony na wolny od wad w terminie do 14 dni.
Gwarancja obejmuje produkty montowane w warsztatach należących do oficjalnej sieci dystrybutorów IronMan
Gwarancja nie obejmuje:
? elementów lub części zakupionych poza oficjalną siecią dystrybucji
? elementów lub części montowanych poza autoryzowanymi stacjami serwisowymi
? elementów lub części uszkodzonych w wyniku błędnego montażu
? elementów lub części uszkodzonych w wyniku wadliwie działającego zawieszenia (dotyczy pojedynczych elementów zawieszeń)
? elementów lub części uszkodzonych w wyniku ponownego wykorzystania uszkodzonych elementów montażowych.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Mocne amortyzatory olejowe przeznaczone do cięższych zadań i trudnych offroadowych szlaków.
Wyższe i grubsze sprężyny z liftem +2cale (50mm)
Wyższe i grubsze sprężyny z liftem +2cale (50mm)
Wyższe i grubsze sprężyny z liftem +2cale (50mm)
Wyższe i grubsze sprężyny z liftem +2cale (50mm)
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wyższe i grubsze sprężyny z liftem +2cale (40mm)
Wyższe i grubsze sprężyny z liftem +2cale (40mm)
Mocne amortyzatory olejowe przeznaczone do cięższych zadań i trudnych offroadowych szlaków.
Mocne amortyzatory olejowe przeznaczone do cięższych zadań i trudnych offroadowych szlaków.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Wytrzymałe amortyzatory gazowe na drogi asfaltowe i nieutwardzone szlaki.
Mocne amortyzatory olejowe przeznaczone do cięższych zadań i trudnych offroadowych szlaków.
Mocne amortyzatory olejowe przeznaczone do cięższych zadań i trudnych offroadowych szlaków.
All Copyrights © MP OFF-ROAD SERVICE
Wykonanie: WebSyc